29 Eylül 2009 Salı

anglosaksan(L)kürt

13 Şubat 1925.
Şeyh Sait İsyanı.(Said-i Kürdi İsyanı)
kim yanındaydı o zaman Said-i Kürdi'nin? kim destekliyor,ayaklandırıyordu?
İngilizler.

Son zamanlarda Türkiye'nin gündemi ne?
Kürt-Demokratik-açılımı.

Peki bugün ne olmuş?
Haberlerde izledim az önce.
''Mezopotamya sosyalist kurumu'nun kapatılması üzerine kadınlar, hak, özgürlük eyleminde.''
hakkını aramak iyi birşeydir.
sosyalizme karşı da değilim.
dikkatimi çeken şey bambaşka.
eylemde açılan pankartta, ilk kadın PKK'lının resmi var.(bu ne anlama gelir biliyorsunuzdur.haklarını,özgürlüklerini, pkk'nın önderliğinde aramak,onları arkalarına alarak,onları destekleyerek aramayı düşündüklerini düşündürdü bu bana.)
Kürt kadınlar, eylemi tek başlarına yapmıyorlar.
yanlarında başka bir ırk da var.
Yine- İngilizler.
İngiliz turistler de Kürt kadınlara destek veriyorlarmış, onlarla yürüyorlarmış.

Herşey açık seçik.
duyuyoruz,görüyoruz çok şükür.
Ama,huyumuz kurusun. Başımıza bir felaket gelmeden önlem almayız,rahatımızı bozmayız.Görürüz,duyarız.ama, gören kör, duyan sağırlar topluluğuyuz.

ne?
elimizden ne mi gelir?
çıkıp biz de mi eylem yapalım?
birşey yapın demiyorum.
aslında ben de sinirlenmekten başka birşey yapamıyorum.
ama,şunu unutmamak gerekiyor.
Tarih tekerrürden ibaret.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder