27 Eylül 2009 Pazar

paragraf-cık.cık.cık.

Dünya onu yakalamıştı;beğeni düşkünlüğü,aç gözlülük,boş gezerlik ve sonunda en kızdığı,en nefret ettiği,en ahmakça kusur saydığı sahip olma alışkanlığı,onun huyları arasına da girmişti.Mal,mülk,eşya onu kapana kıstırmıştı.Bütün bunlar taşınması ağır gelen zincirler olmuştu.

Şu paragraf testlerindeki paragraflar bu kadar derin olmamalı.
Bazıları sonbaharı anlatır, ıslanmış,sararmış,kızarıp bozarmış yapraklar…başka bir yerlere giderim, kimisi eski bir dostumu hatırlatır;düşünürüm. Kimisi ilişkileri sorgular.ne bileyim.mutlu edince birşey demiyorum da, birşeyleri anımsatınca, hüzünlendiriyorlar.
Yukardaki paragraf da mutsuz günümüz insanlarını anlatıyor…
Çoğu insanın karşı koymaya çalıştığı o şey,insanları mutsuz ediyor.
Sahip olma* deliliği.büyük yarış.
Sistemin getirdikleri.tüketme hastalığı.
Sistem hakkında konuşup sadece kendi kendimi sinirlendirmek istemiyorum şimdi. . . ama,sinirlendim yine de :o
Neyse,paylaşayım dedim.
Yukardaki paragrafı okuyunca o söz geldi aklıma.montaigne’nin denemelerinde vardı sanırım, eski bir düşünürün sözü.kimin hatırlamıyorum.çevirisi şöyleydi: ‘’kırdım diyorsun zincirlerini. Evet, köpek de çeker atar, kırar zincirlerini. Ama zincirin izlerini boynunda taşıyarak . . . ‘’
Ne,ne kadar değişirse, ne kadar zaman geçerse geçsin , izleri kalıyor. Zaman silmiş gibi yapıyor ama,bazen bir cümle,bir sözcük,bir melodi.
O izleri belirginleştirmeye yetiyor.
Test çözerken,sağolsun bu paragraf da zincirin izlerini kaşıdı.
Lanet test.

1 yorum: